Glädje med en sådan Dotter

Dottern skriver i facebook-status att hon känner sig bara fel idag och mitt Mamma-hjärta blöder igen. Och hon känns så långt borta, så långt ifrån mig och långt ifrån mina skyddande armar. Jag skulle vilja vara där och ta henne i min famn, stryka henne över håret och fylla henne med kärlek.

Men så funderar jag en stund och känner hur mitt modershjärta fylls av glädje igen. Glädje över att ha en Dotter som vågar göra som hon vill. Som vågar lämna det kända och följa sitt hjärta. Som har mod nog att lämna sitt hemland och sina kära bara för att vara med sin Kärlek. Som möter varje motgång med mod som få, som vägrar att låta hinder vara obesegrade. En Dotter som vågar göra saker trots att det kan bli fel, som vågar göra misstag. En Dotter som formar sitt eget Liv.

Det är en glädje att ha en sådan Dotter, hon behöver ingen mamma längre. Hon klarar sig själv.

Kommentera

