Det blidde bra ändå

Började dagen med att tro att det var fredag – stod i duschen och fantiserade om fredagsfikat innan det gick upp för mig att det inte var fredag. Sen var förmiddagen förstörd, jag hade svårt att återhämta mig från den traumatiska upplevelsen. Strax före lunch kom Rappa Rosa in och tyckte att vi skulle ut och käka lunch, hon tyckte att jag såg så eländig ut – dessutom hade vi båda återbud på 13-patienten, det händer inte så ofta. Vi åt en välsmakande lunch och Livet började kännas lite lättare igen.

När jag kom hem låg Väskan i brevlådan, med två chokladkakor i! Linda gjorde sig omaket att hitta den på Åhléns Kista, inhandla, packa och posta den till mig! Posten hade delat ut den direkt, istället för att skicka en avi. Jag blev så glad och fyllde genast väskan med det mest nödvändiga och cyklade ner på stan där jag inhandlade tyg till köksgardinen. Gick hem med cykeln, njöt av att knät inte smärtar ett dugg, varje steg kändes bra! Väl hemma satte jag i färg i håret och sydde gardinen. Medan jag väntade på att slingorna skulle blekas hann jag diska och torka av i badrummet – jag är effektiv som få när jag sätter igång.

Så dagen som började så illa blev en bra dag trots allt!

Min fina väska

2 Responses to Det blidde bra ändå

  1. emilsthlm skriver:

    Cool väska..!!

Kommentera

