Paketen väller in

Idag var det en trevlig dag att arbeta – alla var snälla och trevliga och de flesta mådde bättre. Jag var också glad – fredagskänslan infann sig direkt på morgonen och höll i sig hela dagen.

När jag kom hem hade jag två paket väntandes; ett litet med polsk fudge-kola som Linda frestade mig med och min fina sidenkofta som jag äntligen har inhandlat, efter lång tids tvekan. Jag kunde inte bestämma mig för vilken färg jag ville ha så jag börjar med svart, det blir nog en eller två till så småningom. Siden är ju underbart material att ha på sig – det värmer när det är svalt och svalkar när det är hett. Dessutom väger det just ingenting och är perfekt att ha med sig på resa. Till vintern blir det nog en cashmerekofta också, men den köper jag på plats, så jag kan prova den först. Det är ju ett dyrt plagg, men cashmere-ull är väldigt värmande trots att den är tunt, det är en investering … sköter man om den ordentligt kommer den att hålla många år!

Jag gillar plagg som jag kan ha många år, jag är inte så mycket för modegrejer, jag köper det jag gillar och bär det tills det går sönder. Just nu är det inne med kläder som faller mig i smaken, skärningarna på klänningar och blusar är sådant jag tycker om så jag passar på att handla nu. Sen kan det ju dröja år innan det kommer tillbaka! Ikväll bär jag en klänning som jag inhandlade för 21 (!) år sedan, sommaren efter att Dottern hade fötts. Den sommaren var jag som minst tjock – jag gick ju ner enormt i vikt när jag ammade – sen gick jag snabbt upp 20 kilo när jag slutade amma. Men klänningen från då passar alltså bra nu, så jag tycker nog att jag ibland investerar i rätt slags kläder. Min syster, aka Monster, brukar reta mig då och då för att jag går i gamla kläder och för att jag har samma frisyr nu som för 20 25 år sedan, men det står jag ut med. – Allting klär en skönhet brukar jag försvara mig med och då tittar hon lite medlidsamt på mig, jag förstår inte riktigt varför.

Knät då? Jodå, fortfarande smärtfri. Nu håller jag mig i skinnet och kör bara överkropp och mage. Inga benövningar förrän nästa vecka, helst ska jag inte ens promenera. Funderar på att ta en simtur någon dag, det belastar ju inte, men det är ju så mördande tråkigt, även i en 50-metersbassäng.

Kommentera

