Gör det jobbigt för mig

Tanken slog mig; undrar vad som finns under plastmattan i köket. Jag som redan hade bestämt mig för linoleumgolv, i två grå nyanser (den och den), rutigt på diagonalen. Linoleum är ju ett naturmaterial, behöver visserligen bonas och skötas om, men snyggt. Men tanken malde och malde. Fram med mattkniv, hammare och lite andra verktyg. Slet bort en bit av mattan – spånskiva under. Hackade mig igenom en bit och hittade träplankor. Nu måste jag ju slita bort allt för att se om det är snyggt nog för att slipas och oljas, eller om det är fullt med fula hål efter spikarna som de har spikat fast spånskivorna med.

Har jag inte jobb så ser jag till att få det.

2 Responses to Gör det jobbigt för mig

  1. Anna skriver:

    Linoleum är ett naturmaterial men när företagshälsovården var och pratade om den dåliga inomhusluften så ansågs linoleummattorna kunna vara en orsak till problemen med allergi som många har. De ruggade av sig små partiklar förstod jag det som.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag har inga allergier så för mig är det inga problem. Har inte ens tänkt tanken, faktiskt.

      Lägenheten kanske blir lite svårsåld … men å andra sidan tänker jag bo här tills jag dör. Ska försöka bräcka damen som bodde här förut – i 50 år…

Kommentera

