Lillebror organiserar

Lillebror med Trevliga Vännen är här på besök hos mig. Vi började med att åka till El-Giganten och inhandlade en Belkin Bluetooth receiver som Lillebror snabbt installerade åt mig – nu streamar jag musiken till min ljudanläggning trådlöst från min dator. När han ändå var där i lådan med en massa teve-bråte i började han organisera bland mina kablar; rensade bort sådant som inte längre behövs och la kablarna i rätt lådor.

Jag blev inspirerad och tog slet fram alla korgar med en massa kablar och småpryttlar i och började sortera, jag med. Det blev en papperskasse full med kablar och smågrejer till återvinningen; jag hittade laddare till mobiler som har kasserats, en massa kablar till prylar som redan har hittat sin väg till återvinningen och hela tre stycken webkameror som alla är värdelösa samt en hel hög med hörlurar och öronsnäckor plus diverse okända kablar. Vissa av kablarna var ordenligt märkta, jag har ju en etikettskrivare som jag tydligen använde frekvent en gång i tiden … funderar faktiskt på att koppla in den igen och märka lite kablar igen, det är onekligen lättare att hålla ordning då.

Nu har jag alltså full koll på alla kablar och grejerna är i rätt korgar – nu ska jag inte behöva leta veckovis efter kameraladdaren längre. Här nedan en bild på lådan med teve-saker som Lillebror organiserade. Snyggt eller hur?

2 Responses to Lillebror organiserar

  1. hypertoni skriver:

    Riktigt snyggt! Duktiga ni är, kanonidé ju =)

Kommentera

