Utsättningssymtom

Käkat Tramadol en längre tid,  50 mg 2-4 ggr om dagen, inga stora doser, helt inom ramen vad som är normalt. Har ju problem med nervsmärta i axeln/armen som ibland tar över rätt ordentligt och Tramadolen gör att jag står ut. Det är förmodligen en nerv som är i kläm i nacken och det är inte så mycket att göra åt det, mer än att stå ut. Tramadolen tar inte bort smärtan, men den gör att jag skiter i smärtan, lite märkligt, men så upplever jag det.

Men bestämde mig nu för att sluta med dom och tog den sista på fredag vid lunchtiden. Det känns inte bra att gå på opiater, hur mycket jag än behöver för smärtan, det känns som om kroppen behöver vila från gifter. Tramadol har ju en kort halveringstid så abstinensen sätter igång 6-8 timmar efter att man tagit sista dosen. Turligt nog brukar den klinga av rätt fort, om man står ut det första dygnet.

Så gårdagen sov jag i princip. Vaknade till och tog en promenad. Kom hem och hade svårt att sitta still, ångesten smög sig på och all jordens elände och sorg tog över mitt sinne. Tog flera svängar förbi badrumsskåpet där lindringen fanns, men lovade mig själv att inte ta någon förrän på söndag eftermiddag om inte symtomen hade lagt sig.

Vaknade i morse efter tolv timmars orolig nattsömn, tröttare än någonsin. Funderade på att ta en tablett, men tog mig till badet och simmade 1000 meter i snabb takt – ett test för att se om armsmärtan ökar, vilket den inte gjorde. Just nu känns det helt okej, bara lite oro i kroppen som lätt botas med en promenad, skulle jag tro.

I morgon kommer jag att vara som vanligt igen, utan kemiska tillsatser.

One Response to Utsättningssymtom

Kommentera

