Klubbmästerskap

Idag var det dags för det årliga klubbmästerskapet. Alltid den 4 juli, för att fira vår självständighet i löpspåret. Lonesome Runners, det är gemenskapen för ensamlöpare, det är forumet där inget som tillhör löpning är meningslöst. Jag har förberett mig noga inför årets mästerskap; cortisoninjektion för tre veckor sedan och därefter total löpvila. Det kliade i fötterna i måndags, men jag höll mig till planen.

Laddade med en Red Bull (utan socker) på vägen hem från jobbet, jag älskar Red Bull, bara en liten burk, mer blir för mycket. Kom hem och tog på mig löpartightsen, mina svartvita Fivefingers och min supersnabba orangea Lonesometröja. Cyklade till Kungsbäck där mitt nya löpspår finns. Jag har tagit mig runt det en gång tidigare, men nu var det ju Klubbmästerskap det var frågan om så jag måste sätta personligt rekord.

Satte på bitchen (Runkeeper) och började lite sakta i tanke-takts-tempo. så där som jag brukar hålla när jag springer långt, en timme eller mer. Lyssnade och lyssnade men inte ett pip från knät – och jag som är van vid att de första två kilometrarna gör det ont i knät. Ingenting. Solen sken, temperatur kring 20° och lite lagom vind. Ensam i spåret och det gjorde inte ont någonstans! Jag kände hur ansiktet sprack upp i ett stort leende och jag är nästan säker på att jag sjöng en snutt där jag sprang alldeles lonesome. Jag njöt av varje steg.

Alltför fort närmade jag mig slutet på rundan men då kom Åkermans Kulle, en cirka 90 meter lång backe som är rätt bra uppför. Varför inte, tänkte jag och körde backen fem gånger, jag ska ju persa idag så då måste jag göra något annorlunda för att klara det. Efter backen var det bara dryga kilometern kvar som nedvarvning. Jag hade jättemycket spring kvar i benen, men jag sparar det till fredagen.

Så jag persade idag; 5,1 km på 33:01 – inklusive backarna. Och knät känns okej.

6 Responses to Klubbmästerskap

  1. Vad skönt! Och grattis till rekordet! 🙂

  2. Hon i 22 an skriver:

    grattis å hoppas knät kännas bra efter nattens vila oxå

  3. hypertoni skriver:

    grymt!! Måste ha varit en fantastisk känsla =)

Kommentera

