Gillar att vara jag

Började dagen med löpning, Kungsbäck fem kilometer. Knät gör ont igen, det är bara att inse fakta – artros gör ont när man springer. Nu gäller det bara för mig att lära mig att springa med smärtan, försöka springa utan att halta. Det blir ju inte sämre av det, det gör bara ont. Men det känns surt. Jävligt surt.

Stack iväg till Fjärran Höjder för ett dopp och lite solning – vädret har varit underbart idag, helt tvärt emot prognoserna. Simmade 10 längder och låg och solade dryga timmen sen, träffade på en av karate-killarna, hade en trevlig pratstund, främst om allt möjligt runt karate. Det var så trevligt att jag glömde att lyssna på Sommar-programmet, vilket jag hade tänkt göra när jag solade. Jag gillar ju inte att sola, jag måste ha någonting att göra under tiden – läsa, lyssna eller lösa korsord. Att bara ligga och steka mig går inte, jag tycker det är tråkigt – jag brukar somna till och det blir så obehagliga drömmar när jag ligger i solen, mardrömmar om att jag instängd i bastu och sånt. Inte alls skönt, så jag är livrädd för att somna i solen!

Nu ska jag bara njuta av lördagskvällen, lyssna på trevlig musik och kanske läsa en bok. Just idag gillar jag att vara jag och leva det liv jag lever. Bara vara här och nu.

2 Responses to Gillar att vara jag

  1. snoooooze skriver:

    Här och nu. Mer finns inte.

Kommentera

