Slappa resten av kvällen

Den här måndagen har gått rätt bra – jag har nästan känt mig förälskad i världen, det är väl semestervittringen som känns! Det är härligt att jobba när man vet att det inte är så långt kvar till ledigheten, det spelar ingen roll att det regnar och är lite kallt, snart ska jag ju till värmen!

Sprang dryga 5K på löpbandet idag, det gick rätt bra; uppvärmning 800 meter (jag kör ”400 m-varv” på löpbandet) sedan dryga tre kilometer i 5:49 hastighet och två varv nedjogg. Kändes som rätt lätt pass, trots att pulsen var uppe kring 165 hela tiden när jag körde 5:49 hastighet. Lite märkligt, jag brukar tycka att det är jobbigt när pulsen går över 160 … kanske har rodden gjort att jag upplever att det inte är lika tungt nu? Det är bra mycket trevligare att springa än att ro, även om det är på löpband. Nästa pass blir utomhus, då blir det backträning, jag ser redan fram emot det!

Nu blir det bara slappa resten av kvällen.

Kommentera

