Morgondagens problem

En dag kvar på denna vecka, sedan veckoslut och därefter börjar nedräkningen inför semestern. Det kommer att bli en seg vecka, men den kommer att gå, den med.

Dagens löpning var en seg en, den också – tog 6K på löpbandet. Eftersom vädret milt sagt var ostabilt under dagen och skiftade tvärt beslutade jag mig för löpbandet på jobbet istället för en asfaltstur. Men det var tungt, trots att jag hade laddat med kolhydrater innan – käkade en hel del baklavas idag, både före och efter lunch – men inte var det ett dugg lättare för det, kanske för att jag sprang 3K i 5:49 tempo.

Fick meddelande från antagningen idag, jag kom in på alla tre utbildningar jag sökt. Jag kan bara tacka ja till två av dom, jag har nog redan beslutat mig för vilka, men låter tanken mogna lite till. Ena blir ju naturligtvis C-uppsatsen, den måste jag ju fixa om jag ska vidare och den andra blir en 7,5 hp om fot- och fotledsundersökning och behandling. Fast det låter rätt häftigt, fem veckors heltidsstudier kring foten. Det finns ju inte så mycket grejer i foten, menar jag, hur kan man fylla fem veckor med det? Jaja, det visar sig nog. Jag kommer naturligtvis att ångra mig som en hund när det är dags för inlämning av diverse uppgifter, men det är den dagens problem.

I kväll ska jag dock roa mig med att läsa deckare.

2 Responses to Morgondagens problem

  1. Islandsmamman skriver:

    Grattis. 🙂

    Jag ska också sätta mig på skolbänken i höst. Med 100% jobb förstås. 😉

    • Ninja Ister skriver:

      Vi är nog lite kamikaze-ämnen. Hur smart är det att plugga drygt halvtid samtidigt som man jobbar heltid? Men, det är ju bara en termin.

      Till att börja med. Går det som jag tänkt blir det åtta terminer till. Men jag tar en termin i taget.

Kommentera

