Långa dagar kvar

Pysslar inför semesterresan – en massa småsaker ska fixas; resa till Arlanda, tvätt ska tvättas, pengar ska byta konto och försäkringar gås igenom. I morgon ska jag inhandla presenter och allt annat som Dottern har beställt, bland annat Karamellkungens vaniljfudge och salta sillar. Hon har redan haft en mardröm om att jag inte hade tagit några salta godisar med mig. Hämtade också ner resväskan och blev förvånad över att den är så liten – hur ska jag få plats med allt jag inhandlar därborta? Ett sätt är naturligtvis att inte ta så mycket grejer med mig, men det kommer att bli svårt, mycket svårt. Å andra sidan – tar jag bara det nödvändiga med mig blir jag tvungen att inhandla en massa nytt. Smart. Jag har ju faktiskt inte inhandlat något nytt i klädväg på länge. Fast å andra sidan – jag behöver ju inte så mycket nytt, jag har det mesta jag behöver. Skum känsla det, att ha det man behöver, inte sukta efter en massa saker … det enda jag vet att jag ska inhandla är nya Wibram Fivefingers och de tar ju inte så mycket plats. Elektronik blir det inte den här gången, inte vad jag vet nu i alla fall. Ingen iPad. Men kanske ett besök i Applebutiken, vem vet?

Kattvakt är ordnad, det ordnade sig på allra bästa sätt – hon ska bo här hos mig hela tiden! Jag är så glad över det, Chili-Nisse slipper vara ensam och mitt hem kommer inte att vara obebott. Min kattvakt, Eleganta Elvira, bor egentligen några mil utanför stan, hos sina föräldrar och jobbar på min arbetsplats så det är en win-win situation; hon får bo nära jobbet och stan, jag får katt- och hemvakt – bättre kan jag inte få det! Så idag har jag fixat inloggning till iMacen, gästnätverk, instruktioner till tvättmaskin och märkning av cykelnycklar.

Nu är det bara fyra dagar kvar att jobba. Det blir långa, långa dagar.

7 Responses to Långa dagar kvar

  1. Islandsmamman skriver:

    Oh. Dotter.
    Längtans dagar är långa dagar.

  2. Ken skriver:

    Tips: Testa att resa i Five Fingers. Om inte annat blir du betittad och beskådad, kanske även belåten, men knappast besvärad, du är ju en Ninja!

  3. emilsthlm skriver:

    Ha det Bäst på semestern!

  4. […] Eldiga Elviras mamma blev alldeles förtjust i Chili-Nisse när hon var här förra gången Elvira var här och när jag frågade om de kunde tänka sig att ge Chili-Nisse ett nytt hem så svarade hon ja. Jag har ju haft så dåligt samvete många gånger – han har varit hemma hela dagarna ensam, jag har kommit hem och vänt och iväg igen. Vad är det för liv för en katt? Även om katter är solitärer så vill de ha någonting som lever omkring sig, de vill ha sällskap, de vill ha något att vara nyfikna på. […]

Kommentera

