Rapport från flight Sk 945

På flight SK 945 med destination Chicago.

Sitter på planet, det är knappa tre timmar kvar till Chicago, men det känns långt. Vi fick mycket bra platser – de där platserna längst fram i mitten, vid toaletterna och flygvärdinnans stol. Gott om plats för benen och det är lätt att ställa sig upp och röra på sig. Jag har gymnastiserat lite med jämna mellanrum; tåhävningar och knäböj med skidåk, sådär framåt-bakåt med armarna också. Lillebror såg lite besvärad ut, men jag gjorde mina övningar med full koncentration och kraft – benmusklerna måste jobba ordentligt för att hjälpa till att pumpa tillbaka vätskan (=blodet). Såg på de andra passagerarna som tittade på mig  intresserat och efter en stund var det några som reste sig upp och stod lite försynt och gjorde tåhävningar.

Efter den delikata lunchen – köttbullar med potatismos – sov jag lite drygt två timmar och sedan har jag tagit några 15-minuters tupplurar efter det.  Visserligen vaknar med jämna mellanrum då nacken smärtar och det är riktigt jobbigt att ändra läge då, det skär som knivar. Det gäller att ta det försiktigt och sedan luta huvudet åt andra hållet. I och för sig är det bra, då somnar jag inte så djupt så jag börjar drägla och snarka, vilket jag alltid gjorde förr i tiden. Jag är en av de lyckliga människorna som kan sova när jag reser – bil, tåg, flyg eller båt spelar ingen roll, jag somnar fort och är därför oftast rätt utvilad även efter långa resor.

Nu väntar lite förtäring igen, sen är det bara att vänta på landning och ankomst till USA – med allt köande som det innebär.

Kommentera

