Svindyrt kaffe

Natten har tillbringats halvsovande hos Lillebror, jag sov nog ett par timmar. Han däremot grejade i köket hela natten, jag vet inte riktigt vad han pysslade med. Märkligt nog var det inte alls jobbigt att kliva upp, jag tror jag stapplade iväg till duschen fortfarande halvsovande.

Sedan steg resfebern – jag blir väldigt stressad när det är dags att ge sig iväg. Jag oroar mig för att inte komma i tid, är rädd att bilmotorn ska skära, jag bryta benet eller att något annat litet missöde ska ske på vägen. Jag blir inte stirrig och hetsig utan får tunnelseende och är bara allmänt okommunicerbar. Men det har blivit bättre med åren, nuförtiden är det lättare än förr – jag har nog lärt mig att hantera stressen –  jag kan till och med svara adekvat på tilltal i det tillståndet.

Och Lillebror är rolig att resa med, vi har ju rest tillsammans förr. Första gången vi reste ensamma tillsammans var när jag var 12 och han 10 – då åkte vi från Småland till Finland. Tåg, båt och buss, både i Sverige och Finland. Idag skulle det vara otänkbart att skicka iväg ungar utan sällskap på det viset, får man ens resa ensam på Finlandsfärjan om man är under 15 år?

Nu är det knappt två timmar kvar tills flyget avgår. Det hinner bli många koppar svindyrt kaffe. Lillebror pratade till sig gratis påtår av damen bakom disken, nu kommer inte jag att lyckas med det.

6 Responses to Svindyrt kaffe

  1. Linda Mpili skriver:

    Jag tror du har världens bästa brorsa.
    Ha en fin resa!

  2. Lennart skriver:

    Nu flyger Du försiktigt.

    Inte för högt och inte för fort…

  3. Islandsmamman skriver:

    Flygplatser är träningsläger för Helvetet, det är jag säker på!

Kommentera

