Landade i Albuquerque

Efter fem timmars väntande i Chicago kom vi iväg mot Phoenix klockan 17.21, på boardingpasset stod att vi skulle vara framme 19.05. Två timmars flygning lät ju finemang. Det var bara ett litet aber … Phoenix ligger till två tidszoner väster om Chicago – vilket innebar ju att den beräknade flygtiden var nästan fyra timmar. Den beräknade tiden alltså. För när det var 40 minuter kvar av den beräknade flygtiden meddelade kaptenen oss vänligt att tyvärr kunde vi inte landa i Phoenix då en sandstorm härjade, flygplatsen stängde.

Vi fick först meddelande om att vi skulle till Tuscon och flygplanet ändrade kurs. Efter ytterligare fem minuter fick vi en ny destination; Albuquerque och flygplanet gjorde en ny kursändring. Väl framme i Albuquerque ringde jag Dottern som talade om att stormen var över och strax därefter hojtade kaptenen i högtalarna igen; vi skulle fylla på lite bränsle och flyga tillbaka till Phoenix så fort tillstånd gavs. Det var tydligen lite kaotiskt på den nästan stängda flygplatsen som helt plötsligt fick 6-7  icke inplanerade plan att ta hand om. Men det blev bara två timmars försening, det tycker jag är helt acceptabelt i alla fall om man jämför med SJ hemma.

Nu har vi kramats och bytt presenter, Dottern och Amerikanen har åkt hem till sig, Lillebror har slocknat i sin säng och jag känner mig alldeles konstig; när jag går så rör sig golvet som om jag var ute på sjön och jag har fullt sjå att komma ihåg vad jag heter. Trötthet är inte ett ord som räcker till för att beskriva mitt mående nu, men något åt det hållet är det allt.

I morgon ska jag äta donuts.

4 Responses to Landade i Albuquerque

  1. M.. Ken skriver:

    Albuquerque, jävla namn att stava till. De måste ha någon sorts förkortning.

    Googlat:

    *Det var i Albuquerque som företaget Microsoft 1975 bildades av Bill Gates och Paul Allen.

    *Skaparen av Beavis and Butthead och King of the hill, Mike Judge, kommer från Albuquerque och det syns tydligt i de miljöer som hans figurer rör sig i.

  2. Linda Mpili skriver:

    Donuts. Hoppas du har tagit med dig diarée tabletter…

Kommentera

