Wow:ar mest hela tiden

Somnade i princip innan huvudet nådde kudden inatt och jag sov som en stock ända tills hundarna (jo, två stycken!) började skälla. Det var Dottern med sin hund som kom. Smart som jag är så låg jag kvar en kvart till, då hade hon hunnit fixa fram frukost åt oss. Det blev ingen donuts-frukost idag, sparar det några dagar framåt när kroppen har vant sig vid större mängder kolhydrater – annars får jag tillbringa alltför mycket tid i damrummet …

Efter förmiddagens poolhäng besökte vi Dotterns och Amerikanens hem, det var trevligt att äntligen få se hur hon bor. Jag har visserligen fått lägenheten förevisad via FaceTime, men det är lite annat att få se det AFK (away from keyboard). Lillebror blev alldeles lycklig när hon visade sina dammsugare, en vanlig och en vattendammsugare, båda av amerikansk modell

Sedan körde vi till Walmart och Lillebror gick omkring och WOW:ade mest hela tiden, både i bilen när vi körde i utkanten av staden och han såg alla kaktéeerna, när Dottern visade på FBI-byggnaden och när vi gick inne på Walmart. Det är ju så himla amerikanskt allting, tycker han. Det är hans första besök i Phoenix och i USA, han är överväldigad. Jag känner mig riktigt världsvan där jag sitter bakom ratten och svänger höger trots rödljus. I morgon tänkte han prova på att köra bil här, det vore ju slöseri att ha betalat för två förare om han inte kör något – och slöserig är något som vare sig han eller jag gillar. Vi satt och diskuterade våra bankers avgifter och när jag började kolla upp det så insåg jag att det allra mest förmånliga för mig skulle bli att använda COOP-kortet – inga valutapåslag vid kortköp, endast 10 kr avgift vid kontantuttag och återbäring på de flesta köpen. Så det blev till att fylla det kortet med pengar direkt, varför betala en massa avgifter till Swedbank om man kan slippa?

Härligt att avsluta dagen med kloka ekonomiska beslut. I morgon ska jag spara massor av pengar genom att inte använda Swedbanks bankkort.

Kommentera

