Klänningar och skor

Började dagen med frukost på Starbucks; Mocca Frappucino och en chokladcroissant – rena HCHF-kosten! Jag bryr mig inte så mycket om vad jag äter här, huvudsaken att jag håller mig någotsånär ohungrig. Konstigt nog har jag inga problem med att äta lagom med kolhydrater, jag får inget sug eller frossar i kolhydrater. Tackade till och med nej till glass i kväll, jag ville helt enkelt inte ha glass – och därför åt jag inte. Jag vet att det låter märkligt, men det är faktiskt sant.

Då solen var bakom molnen idag beslutade vi oss för att shoppa lite. Lillebror, Dotter och jag åkte till Kohl’s, en butik med massor av kläder till förmånliga priser. Jag gick och botaniserade länge, provade massor av kläder och kom ut med tre klänningar och två blusar – det är inte varje dag jag hittar så mycket som jag tycker om. Klänningarna var ärmlösa, men går att använda med kavaj eller liten jacka/kofta till om jag skulle vilja ha dom i höst. Jag förvånade mig själv med att köpa en helgrön och en delvis grön klänning, jag brukar inte gilla grönt, men av någon anledning kändes de här helt rätt.

Tre klänningar

Därefter styrde vi bilen mot Dick’s Sporting Goods – en butik med massor av träningskläder. Jag hade för avsikt att köpa strumpor där, jag köpte några par för två år sedan och de har hållit bra och varit perfekta i jobbarskorna. Så jag inhandlade 16 par strumpor i lite olika färger till mycket förmånligt pris. När jag ändå var på en sportaffär gick jag förbi joggingskorna och hittade två par som satt som gjutna på mina fötter till ett pris som jag knappt hade fått ett par för hemma. Två par minimalistiska skor, lättviktare som jag kan ha på vintern när mina Fivefingers blir för kalla att ha. Ett par Saucony Kinvara 3 och ett par New Balance 730, visserligen var de rosa, men det kan jag stå ut med till det priset. Dessutom hade Dottern en massa rabattkuponger, både på skor och strumpor så jag sparade massor!

Joggingskor

Vädret då? Jodå, solen var framme en timme eller två, jag hann med att ligga på madrassen i poolen en stund – både mage och rygg hann få lite sol på sig. På kvällen regnade det ordentligt, rätt häftigt med skyfall och närmare +40° – och inte blev det svalare efter regnet heller, precis lika hett efteråt. Jag klagar inte över värmen, det är bara skönt. Dessutom har vi AC så det är skönt att vara inomhus och framför allt går det att sova!

Morgondagen, söndagen, är fortfarande oplanerad men jag tippar på att det blir Barnes&Noble. Det finns Starbucks där också, jag kan gå runt bland böckerna med min Mocca Frappucino – det är nog så nära himlen jag kan komma!

Kommentera

