LIvet är gott!

Ett dopp i poolen i morse fick väcka mig, sen drog jag iväg till Dottern och vi körde ett pass på deras gym. Jag sprang in mina nya New Balance – 20 minuter på löpbandet och de kändes riktigt sköna på fötterna. Körde lite på ellipsmaskinen och lite mage-armar och utfall. Fick ihop 45 minuter effektiv tid, det är helt okej en semesterdag.

I dag blev det äntligen Barnes&Noble, det var härligt att gå omkring där bland alla böcker. Handlade bara en karta över Arizona, jag glömde ju min fina karta, som jag köpte för två år sedan, hemma. Naturligtvis besökte vi Starbucks idag också, jag kan inte få nog av Mocca Frappucino! Visserligen får jag alltid ont över höger öga (brain freezing) för jag är så glupsk och Frappucinon är så kall, men det går över om jag trycker handen hårt mot pannan en stund.

Lite poolhäng med Dottern och Lillebror på eftermiddagen då solen inte var så stark, vi låg nog i en timme och bara pratade strunt. Det var trevligt att det bara var vi tre, då kunde vi ju prata svenska obehindrat. Min engelska är inte direkt flytande så det är jobbigt att samtala när Amerikanen och Amerikanens Mamma är med. Känner mig lite imbecill med mitt stapplande språk, men det brukar gå bra ändå. Amerikanens Mamma pratar och jag lyssnar … det är inte var dag jag är så tyst.

Idag blir det nog Panda Express till middag – jag orkar inte laga mat. Det är jag som står för matlagningen här när vi bor hos Amerikanens Mamma. Det är det minsta jag kan bidra med, eftersom vi bor helt gratis. Hon själv brukar inte tillaga mat hemma, hon äter ute eller beställer färdigmat, hon tycker det är trist att laga mat. Det finns inte mycket köksprylar heller, knivarna är värdelösa och teflonstekpannorna repiga och buckliga. Så idag köpte jag en ny teflonpanna till huset, så jag kan tillaga något annat än sådant som ska vara i ugnen.

En vecka har nu gått av min semester. Jag måste säga att det har varit en innehållsrik vecka, trots det helt utan stress. Precis som en semester ska vara.

Livet kan vara gott ibland.

One Response to LIvet är gott!

  1. Det är klart det inte blir kul att laga mat om både knivar och stekpannor är dåliga.

Kommentera

