Upp tidigt i morgon

Packat och klart inför morgondagens tripp till The Big Hole, även kallad Grand Canyon. Vi gör nog bara en dagstripp, men det kan hända att vi övernattar, vi har inte bestämt oss ännu. Vädret tycks vara rätt skiftande nu – ena stunden ösregn och sedan soligt igen, temperaturen håller sig dock hela tiden kring +40°C, så jag klagar inte.

Idag har vi mest slappat, förutom löpbandspasset på förmiddagen och raska promenader inne på köpcentrat köpcentret vi besökte sedan. Käkade lunch på Paradise Bakery och middagen intogs på Cheescake Factory. Till huvudrätt valde jag en file mignon, rare – och den uppfyllde mina förväntningar med råge. De kan steka kött i det här landet, det är helt klart! Tyvärr var efterrätten alldeles för mäktig, det blev en stor bit kvar av Godiva Chocolate Cheesekake till min stora sorg. Men ibland mäktar man bara inte med.

Nu hoppas jag på några timmars sömn så jag är utvilad i morgon bitti, ska upp redan 06.30 för att vi ska komma iväg i tid.

9 Responses to Upp tidigt i morgon

  1. granntanten skriver:

    Fick du ingen dogybag till Godivakakan. Trodde det alltid det ingick.

  2. Islandsmamman skriver:

    Haha, jag fick en mental bild av dig över cheescaken med Kristina i Utvandrarnas klagan ”jag tyar inte detta, Karloskar”

  3. Anna skriver:

    Åh Ister, tack! : ) Ända sedan du kom på mig -svenskläraren- med ett grammatikfel i min egen blogg har jag ruvat på hämnd. Men aldrig fått något tillfälle. Men så ser jag nu att du skrivit köpcentrAt! Centra är pluralformen för center. Det heter köpcentret i singular!
    Hahahahaha! (Skojar bara.)
    Hoppas ni har det så härligt som det låter!
    Hälsningar från The big Ass Hole

    • Ninja Ister skriver:

      Jag har genast rättat till det! Tack för pekpinnen!

      Jag brukar faktiskt undvika det ordet, just för att jag inte har koll på det. Brukar omformulera det till att jag kan skriva ”köpcenter” istället … jag har några ord som jag aldrig kommer ihåg rätt form på och har svårt att stava till, men det brukar lösa sig genom att jag använder något annat. Förresten, heter de ”de skiljdes åt” eller ”de skildes åt”? Det där j-et har gett mig mycket huvudbry…

      Och du får skratta, det är så härligt med människor som är skadeglada!

    • Anna skriver:

      Blev tvungen att slå upp det för att vara hundra. Man kan använda båda, men SAOL rekommenderar skilde i första hand. Råkade ut för ett liknande problem häromdagen när jag skulle skriva stöder alt. stödjer och fick slå upp det. Båda anses korrekta.

  4. Anna skriver:

    Och om någon undrar: Ja, jag skriver ”hahaha” till min elever också. Då blir de tacksamma över att få uppriktig kritik från en mogen lärare på 43 år.

Kommentera

