Storslaget är det.

Så var den obligatoriska Grand Canyon-resan avklarad. Fyra timmar dit, fyra timmar där och fyra timmar hem igen. Såg det vi skulle se, fotograferade allt vi skulle, handlade lite skräp och åkte hem.

Nästa gång ska jag inte ha kameran med mig när jag åker dit. Jag ska uppleva allt utan kameralins emellan. Det är så mäktigt att stå där och blicka över Grand Canyon. Alla dessa klippor som formats av tiden. Man känner sig liten när man står där och tittar på de urgamla formationerna. Man står där bara och stirrar, alldeles andlös.

Vi åkte in via den södra infarten och ut via den östra. Inte många kilometer men det räckte väl. Resan därifrån, till Flagstaff var också så där ändlöst vacker – och allt är så stort! Obebodd öken så långt ögat nådde, bara lite raviner här och där, lite berg som tornade upp vid horisonten.

Storslaget.

6 Responses to Storslaget är det.

  1. Anna skriver:

    Är här och lusläser då det står 2-1 till dig i och med ”alitterationen”.

    Men jag säger inget om att det står ”blicka över” och inte ”blicka ut över”, det skulle vara småaktigt.

    • Ninja Ister skriver:

      Men jag blickade över Grand Canyon. Det kändes mäktigare än ”ut över”.
      Lite frihet må man väl ha som en välkänd och -läst bloggare? Jo, jag har fler som läser än bara du. Nu tänkte jag skriva ”jag har fler läsare än du” men det kunde tolkas som att jag hade fler läsare än vad du har, men vad jag menar att det är flera än Anna som läser min blogg. Hur säger man då så det blir rätt?

  2. Anna skriver:

    Jo alltså, jag sa ju att jag inte säger något om’et. Då det inte kan betraktas som fel, bara lite ovanligt användande av detta verb. Och jag förstår vad du menar att du verkligen blickade OVER något, ända till andra sidan av hålet, eller?

    När det gäller det senare förstår jag inte riktigt vad du menar, men det är givetvis mitt fel. 🙂 Helt klart är att jag stödjer de språkvetare som menar att det går lika bra att säga ”Jag är bättre än dig” och att man inte måste tjata om detta ”bättre än DU ÄR”. Jag är nämligen en modern och vidsynt människa, förutom att jag är trevlig. Och det går ju dessutom utmärkt i engelskan.

  3. Anna skriver:

    Ok, det var inte det du menade. Jag tror inte att du kommer undan problemet annat än genom att skriva ”Jag har fler läsare än du som läser min blogg.”
    Men jag kan ha fel.

    Men nu över till något mycket viktigare: Vilken delstat befinner du dig i? Jag ser nämligen att min Flag Counter inte visat på några andra delstatsbesök än de vanliga, dvs New Mexico och Californien.

  4. Anna skriver:

    Konstigt. Då fungerar inte min j-vla flag counter!

Kommentera

