Stopp i toan nästa?

Började dagen med frukost på Lamar’s Donuts, vi hade träff med en bekant + Dottern och Amerikanen där. Donuts och expresso till frukost är inte helt fel! Efter frukosten slöade vi i poolen på förmiddagen, Dotterns hund, Ripley, fick träning i poolen idag. Det är en blandrashund som någon hade hittat i öknen som de har tagit hand om. En fantastiskt fin hund, inte fullt året än, men redan nu är han väluppfostrad och pigg. De tror att han är en blandning av schäfer, pittbull och något mer. De är väldigt duktiga som hunduppfostrare – de är konsekventa, tydliga och Ripley vet vem det är som bestämmer. Det är ju oerhört viktigt med en hund som kan bli livsfarlig i fel sällskap.

Efter poolhänget blev det lite middagssömn och sedan handlade vi mat för middagen som idag bestod av fetafylld köttfärslimpa. Allt gick åt så jag antar att de tyckte om det. Jag står ju för matlagninen, Amerikanens mamma är inte så intresserad. Det är helt okej, jag har inget emot att få stöka i köket.

Det här huset har  en sån där avfallskvarn så man slänger grönsaksrester och matrester i slasken med stort hål, sätter på lite vattnen, därefter sätter man på kvarnen som mal ner allt till småbitar och det försvinner ut i avloppet. Mycket bekvämt, har jag tyckt och kört allt i den, efter alla konstens regler. Men idag slutade vattnet att rinna ner, det bara bubblade upp en massa broccolirester och annat skräp. Jag petade i kvarnen med diverse verktyg, men vattnet rann inte undan. Jag körde kvarnen flera gånger, petade mera, men icke. Så när Amerikanen och Dottern kom för att käka fick han börja med att rensa avloppet. Ojoj. Han såg inte så jätteglad ut, han var nyduschad och fick lov att krypa under diskbänken och slaska med sörjan. Men jag hjälpte honom – jag lös med ficklampan på min mobil, det tycker jag var vänligt gjort av mig! Men jag tror inte jag var så värst populär idag.

Det är inte den första grejen jag har förstört här, förra veckan lyckades jag förstöra pluppen till handfatet i vårt badrum. Jag skulle bara handtvätta lite och fick inte ner pluppen så jag tog i med lite våld, bara lite, och den fastnade i nedläget. Försökte peta upp den med en nagelfil (av stål) men den satt stenhårt. Tittade till och med under handfatet ifall jag skulle lyckas lista ut hur den var konstruerad, men fick ge mig. Turligt nog har Lillebror förmågor, så han lyckades fixa det. Visserligen går inte pluppen att använda numera, det var någon grej som hade gått av, men det är åtminstone inte stopp i handfatet!

Nu väntar jag bara på att det ska bli stopp på toaletten eller att jag har ner någon av takfläktarna … det är ju snören man ska dra i för att ändra hastighet och tända lyset – och jag drar alltid i fel snöre. Men jag ska vara försiktig. Jag ska dra stillsamt i snörena och inte skita för mycket.

10 Responses to Stopp i toan nästa?

  1. Emilia skriver:

    CJ hälsar att det inte är ditt fel och att han inte är arg! Haha. Kram! Ses imorgon!

  2. Anna skriver:

    Vilken fin vovve!

  3. Anna skriver:

    Nja, även hundar är väl personer. Det är däremot inte jag, så därför titulerar jag mig ”hyndhet”.

  4. Ken skriver:

    Han har definitivt schäferutseende på sitt huvud. (2 schäfrar och en greyhound). Avfallskvarn är fiffigt, i Sverige skulle den vara förbjuden, de skulle hitta på någon ursäkt.

    Annars gillade jag det där: och inte skita för mycket. Pervo som jag är.

  5. Linda Mpili skriver:

    Åh lider med dig. Men är mycket avis på de där kvarngrejerna. Och hello chokladkaka med sex lager? Sen så ska chokladkakor vara svarta till färgen. Ingen oboyliknande mesig sak.

Kommentera

