Rattle snakes and scorpions – no thanks!

Poolhäng idag, mest hela dagen. Nu är det riktigt varmt – kring 41-42°C och man går inte barfota mer än till och från poolen. Nu på kvällen var vi på restaurang och käkade, förrätt, varmrätt och efterrätt – efterrätten tog jag hem då jag inte fick ner en bit till efter köttbiten. Det var inget konstigt med det, de hade kartonger för sånt.

Efterrätten var en rejäl sak – sex lager choklad med chokladfudge emellan, garnerad med chokladkräm och valnötter. Här nedan bild på min efterrätt.

I morgon ska vi på picnic. Vi har förberett oss väl med kepsar, dricka och ett litet soltält – det kommer att vara varmt vid sjön vi ska till. Det ska tydligen finnas en liten sjö här i närheten, bara en halvtimme bort. Det ska bli spännande att möta Arizonas natur, förhoppningsvis är det för varmt för skorpionerna och skallerormarna, några sådana vill jag inte se i morgon!

2 Responses to Rattle snakes and scorpions – no thanks!

  1. hmm77 skriver:

    Åh vad jag gillar att titta in här på förmiddagen när frukostrushen är över här hemma… Det är nästan, nästan som att jag själv är med dig på resan. Tycker om att läsa om dina utflykter, måltider och avfallskvarnar 🙂
    Och nu är jag enormt sugen på chokladkaka!

Kommentera

