Värmer modershjärtat

Dagen har tillbringats med Dottern, vi började med ett pass på hennes gym, jag sprang 3,75 miles och hon tränade styrka. Vi åt lunch tillsammans och shoppade det sista. Dottern och Amerikanen har ju flyttat ihop till en egen lägenhet och hon går numera gärna på avdelningen med husgeråd och badlakan, vilket var otänkbart för ett par år sedan, då var det gnäll och gnissel när jag skulle titta på något i de avdelningarna! Men nu går hon och letar efter det perfekta duschdraperiet och matchande badlakan som inte är för feminina.

Därefter packade vi våra resväskor och vägde dom – Lillebrors väska vägde 53 lbs och min 45. Så vi fick stuva om lite, en del av hans saker hamnade i min väska och nu är vi nog på gränsen till 50lbs båda två. Har vi tur så klarar vi oss utan att behöva betala för övervikt, får hoppas på att vågen här är någotsånär rätt.

Lite poolhäng blev det innan middag på Black Angus, en riktigt bra köttrestaurang – Amerikanen bjöd oss på avskedsmiddag. De har fantastiskt bra kött och efterrätterna är något man bara gapar åt! Vi käkade så vi höll på att spricka! Man kan äta gott i det här landet, det är helt klart. Däremot är det lite svårt att äta LCHF, det är stört omöjligt att hitta produkter med fett i – den fetaste yogurten jag har hittat innehåller hela 3% fett – allt annat är no fat eller low fat och med massor av socker i stället.

Efter middagen var det dags att säga hejdå till Dottern och Amerikanen, det är alltid den tuffaste biten, men det känns bra nu. Jag vet ju att hon är bland människor som älskar henne och tar väl hand om henne. Och så har vi ju Facetime så vi kan prata med varandra hur länge som helst på veckosluten!

Nu väntar fyra-fem timmars hängande innan det är dags för oss att köra till flygplatsen och lämna hyrbilen. Får se om vi hittar, jag är lite stirrig över det, men vad jag minns så finns det skyltar dit och det är ju inte direkt rusningstrafik mitt i natten, så vi bör kunna hitta. Vi flyger United till Chicago O’Hare och efter fyra timmars väntande blir det SAS till Stockholm. Beräknad ankomsttid är 07.45 på onsdag morgon, så det blir en låååång resa.

Det har varit en fantastiskt trevlig semestertripp med allt man kan begära;  lyxigt boende, trevligt sällskap, god mat och massor av sol! Men framför allt har det varit roligt att umgås med Dottern, hon har blivit så vuxen och de två, hon och Amerikanen, verkar ha ett bra förhållande.

Det värmer ett modershjärta, jag kan resa hem med lugn i själen.

2 Responses to Värmer modershjärtat

  1. Islandsmamman skriver:

    Så länge barnen har det bra är man lugn. 🙂

Kommentera

