Soffhäng

Gårdagen gick i ett töcken – jag packade upp, tvättade och fixade i ordning allting. Därefter kom Eleganta Elvira och lämnade nyckeln och sen fick jag sova. Jag tror inte jag hann få ner huvudet i kudden innan jag sov – och jag sov i 17 timmar. Gick upp och åt lite ost och la mig för att titta på OS – vilket resulterade i att jag sov några timmar till, med lite OS – i bakgrunden. Det var alltså ingen smart strategi jag hade – att inte sova direkt när jag kom hem.

Nu känner jag mig alldeles slut i kroppen, ryggen och armen värker och magen är kaputt. En hel dag har gått åt att återhämta sig, i morgon mår jag nog bättre. Till och med så bra att jag orkar gå ut och handla lite mat – eller så beställer jag hem en pizza.

Det blir nog soffhäng resten av kvällen.

4 Responses to Soffhäng

  1. Ken skriver:

    Och blev Chilinisse glad?

    • Ninja Ister skriver:

      Ja, han blev glad. Han har inte lämnat min sida sen jag kom. Följer efter mig överallt.

      Och han var lite tovig i pälsen och har hängmage – han har inte tvättat sig och inte ätit ordentligt.

      Jag tror faktiskt att han har märkt att jag var borta. Fast han är en katt.

      Skönt att någon saknar en.

  2. emilsthlm skriver:

    Alltså du!
    Tack för alla välskriva inlägg och fina beskrivningar av landet och livet ”over there”.
    Emil

Kommentera

