Ångrar mig redan

Började dagen med dryga 7K, det var underbart att springa utomhus igen efter alla löpbandspass! Höll mig till tanke-tempo, ville inte förstöra njutningen med en massa jobbig löpning. Det var så längesedan jag sprang sakta och länge. Boulognerskogen var så tyst och lugn på förmiddagen, det var nästan folktomt trots solsken. Nåja, lite molnigt var det allt.

Var ner på stan och slank in hos optikern och beställde tid, valde ut två par bågar. Passade på då de säljer enkelspipade inklusive allt för 999 kr, andra paret 50% rabatt. Lika bra att skaffa nya innan mina gamla rasar, det är redan en repa i ena glaset. Insåg när jag stod där och valde att jag har det rätt bra – kan passa på att utnyttja när det är förmånligt, det är inte som förr, när det blev glasögoninskaffning först när de gamla var trasiga och då gjorde inköpen stora hål i den redan tomma plånboken. Tänker på alla dessa som inte har råd idag, som inte kan passa på när det är förmånligt, som går i en suddig värld och betalar dyrt när de väl måste. Ty den som har, åt honom skall varda givet, så att han får över nog; men den som icke har, från honom skall tagas också det han har (Matt 13:12). Så är det ju. Pengar genererar mer pengar.

Har påbörjat golvrivningen i köket, ungefär en tredjedel avklarat. Ångrar mig redan.

2 Responses to Ångrar mig redan

  1. Ken skriver:

    Be och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas” (Luk 11:9-10 FB)

    Jag väntar fortfarande.

Kommentera

