The Show Must Go On

Tillbringat kvällen på Youtube. Finns inget bättre när man känner sig lite nere. Där finns allt man behöver om man skulle vilja gråta, skratta eller bara förundras.

Planerar köket för fullt, har inte alls löst problemet med köksgolvet än, men fått många bra idéer, får se vad det blir. Ringde till min Handyman tillika Dotterns Far och vi kom överens om att han kommer hit till hösten, han hade lite annat jobb på gång nu. Det blir bra, då hinner jag att beställa och få hem spis, diskmaskin och fläkt. Var till en ”riktig butik” idag och tänkte handla där, men de ignorerade mig helt, sa knappt hej när jag kom in i butiken och när jag gick och tittade på de olika grejerna stod de bara och talade med varandra. De slipper mig som kund, helt klart.

Däremot vad de jättetrevliga på kakelbutiken, hjälpte mig att leta efter det jag ville ha och kom med kostnadsförslag för jobbet. Jag har nästan bestämt mig och min vana trogen sparar jag massor genom att inte köpa det fula kaklet för 800 kr kvadratmetern utan handlar ett jättetjusigt för bara 500 spänn. Det blir mycket över till annat viktigt såsom nya kastruller till induktionsspisen. Visserligen är de flesta av mina kokkärl redan utbytta, men man måste väl ändå ha nya fina saker när man skaffar sig en ny spis?

Jag hade tänkt lämna skåpluckorna för omlackering, vackert kommunalgrått var min tanke, men nu när jag fick fram trägolvet ser de gula luckorna rätt bra ut, färgen blev mindre kycklingaktig så jag får nog tänka om. Alla dessa val jag måste göra, de tar kål på mig!

Och alla dessa saker jag inte fick välja här i Livet.

Du tror du kuvar mig, Liv?

Inte.
En.
Chans.

Kommentera

