Produktiv dag!

Klev upp vid tiotiden i förmiddags, käkade frukost och sen var jag tvungen att vila en stund till, det gick inte att komma igång. Men på eftermiddagen drog jag iväg till Fjärran Höjderbadet, simmade 20 längder, lyssnade på ett sommarprat (Anja Pärson) och bara njöt av semesterdagen. Om det blir fint väder i morgon blir det bada av då också, jag har några sommarpratare till som jag ska lyssna på – Märta Tikkanen och Lars Lerin står näst på tur.

Sedan sparade jag pengar, mycket pengar! Jag hade bestämt mig för att köpa två nya påslakan med örngott i 100% linne på Hemtex. Svindyra, men ack så sköna lakan – känns svala på sommaren och drar inte till sig smuts lika lätt som bomull så de håller sig fräscha länge. Känslan att lägga sig i nymanglade linnelakan som doftar svagt av lavendel är inte att förakta – jag har fyra påslakan som jag köpte för två år sedan och har inte använt andra lakan sedan dess. Så jag bestämde mig för att investera i två påslakan till, i någon annan färg. Jag har beige och chockrosa, jag vet att de finns i illgrönt och vitt också. På Hemtex i stan hade de inga kvar igår så jag cyklade iväg till den andra Hemtexbutiken.

De hade rea. Utförsäljning, butiken ska läggas ner. Och jag hittade linnelakanen! Jag köpte 8 st normalstora påslakan, två vita och sex chockrosa + ett king-size i beige. Två av de rosa påslakanen skulle Vänninan ha – jag messade henne när jag insåg hur förmånligt det var – och det stora ska Dottern få. Så själv har jag nu fyra nya chockrosa och två vita linnepåslakan med örngott till. Ordinarie pris för allt detta skulle ha varit 5791 riksdaler, jag betalade 1400 kr idag. Det kallar jag att spara pengar!

Lycklig över det lyckade köpet cyklade jag till K-rauta och inhandlade lite lådor och har organiserat i mina skåp. Verktygsbyrån – en liten metallbyrå med sex lådor – fick sig en omgång organisering också, skruvar och spik i märkta lådor, mätverktyg och knivar likaså. För att inte tala om alla tänger och skruvmejslar – nu hittar jag grejerna när jag behöver. Eftersom jag behövde etiketter till all denna fina ordning installerade jag min etikettskrivare på Mac:en, den har inte varit igång sedan jag bytte dator, nu kan jag åter skriva etiketter och klistra överallt. Och de sitter som berget, det gäller att tänka efter innan man sätter fast etiketten någonstans.

Nu sitter jag och njuter av den mycket produktiva dagen.

Kommentera

