Värdigt avslut

Den här dagen har varit njutning från början till slut -från det att jag åt frukost bestående av omelett med kabanossi och halloumi till ikväll då jag gick i den ljumma sommarnatten genom stan.

Drällde hela förmiddagen, läste och halvsov i soffan innan jag begav mig till Fjärran Höjderbadet och solade ett par timmar, lyssnade på sommarpratare och snackade med en av mina kollegor, Hala Hanna, som råkade befinna sig där. När solen gick i moln passade jag på att simma några längder, tyvärr började armen värka redan efter 10 längder, så jag gav upp då.

Kvällen började på Kungshallen med en tournedos som var precis så röd jag ville ha den och därefter fortsatte vi till CC-puben med Vännina och hennes man, Påskharen – eller Programledaren som han föredrar att kalla sig. Personliga Persson & Hopplösa Orkestern var där och tolkade Cornelis Vreeswijk. Och så bra de gjorde det! Ett gäng unga (~30 år) killar som gjort sina egna tolkningar av Cornelis låtar. Det var Cornelis, fast på ett nytt sätt och spelad med glädje och känsla. Härligt med en ny generation Cornelistolkare, det var ett nöje att lyssna! Har ni möjlighet så gå och lyssna på dem! En skön nattpromenad genom en fredagsglad stad fulländade kvällen – en härlig sommarnatt med stjärnklar himmel och glada människor överallt!

Det känns som ett värdigt avslut på en härlig semester!

Kommentera

