Höstkaos

Letat fram jobbarväskan och packat den. Det var inte så mycket som skulle i – strumpor, nycklar och regnställ. Turligt nog är det måndag i morgon och då behöver jag ingen matsäck – vi brukar gå ut och äta på måndagar. Bara för att liva upp dagen lite, måndagar kan ju vara tunga. Det ska bli skönt att börja jobba igen, komma in i vanliga rutiner, bortsett från uppklivningen på morgnarna, det skulle jag gärna kunna hoppa över.

Det kommer att bli en rätt tuff höst med lite mer än halvtidsstudier på högskolenivå samtidigt med heltidsarbete – dessutom ska jag hinna med att vara karate-instruktör två dagar i veckan och träna karate själv två pass i veckan och några pass löpning ska jag nog kunna trycka in också. Löpningen kommer att vara mitt andningshål, det blir inget jagande av kilometer eller bättre tider, jag kommer att springa för mitt nöjes skull, för att bli av med stress och negativa tankar. Lite köksrenovering ska också pressas in så jag misstänker att hösten kommer att vara lite kaosaktig. Men det gör inget, lite kaos är bara bra för själen, ur kaos brukar det ju som bekant bli ordning.

Ibland funderar jag över Livet, mitt Liv – jag gör inte så mycket mer än jobbar och tränar, läser en bok då och då och träffar några enstaka vänner ibland för en pratstund. Det sociala livet är rätt minimalt, jag hinner inte med mer än de absolut viktigaste människorna i mitt liv, jag har inte tid för strö-människor som inte ger mig något. Ska jag träffa människor ska det ska vara människor som ger mig tankar, funderingar och insikter. Och de blir färre och färre med åren, har jag märkt. Så i sommar har jag bara träffat människor som jag verkligen tycker om och vill träffa – till andra har jag tackat nej. Det är lite läskigt första gångerna man säger – Nej, jag har inte tid att träffa dig, men det går lättare och lättare för varje gång.

Jag gillar mitt Liv.

4 Responses to Höstkaos

  1. Linda Mpili skriver:

    Jag gillar också ditt liv. Läser ofta och tänker att jag önskar att jag gjorde det du gör. Så är det.

Kommentera

