Karatehelg

En halvdag på jobbet och sedan var det dags att hämta hyrbilen och åka iväg till Järvsö. Det är karateläger fredag till söndag, vi håller till i Hälsingegården i Järvsö, fantastisk omgivning och lokalen som vi använder som dojo är som klippt och skuren för karateträning. Underbart golv, högt till tak och stora fönster.

Det är kul att åka iväg ett veckoslut och bara få träna karate. Att det sedan är en av de bättre tränarna, Den Högt Graderade från Hufvudstaden, som håller i träningen gör inte saken sämre. Jag lär mig massor av nya saker varje gång – eller så har jag glömt vad han sa förra gången och bara tror att jag hör det första gången… Det blev bara ett pass idag, i morgon förmiddag blir det ett längre pass och på söndag ett pass till. Däremellan ska vi hinna med lite teori, skytte, badtunna och naturligtvis massor av mat och karateprat.

Den här gången har jag tagit med mig min jo-stav, nu tänker jag faktiskt lära mig att hantera den. Jag brukar ju känna mig mest som om jag hässjar hö när jag försöker göra som de andra, det är inte kul att känna sig så klumpig, men jag kommer ju aldrig att kunna det om jag inte försöker. Så jag får väl stå ut med att det blir fel. Huvudsaken är väl att jag inte skadar någon med den …

Det har varit en härlig kväll med god mat och mycket karateprat, jag ser redan fram emot morgondagens träning!

Kommentera

