Allting löser sig

Ibland löser sig saker av sig själv, utan att man egentligen behöver ta några som helst beslut, det blir bara självklart.

Svågern ringde idag och berättade att begravningen av Svärfar blir lördagen den 21:a september, tyvärr hade de inte lyckats ordna det till nästa veckoslut. Jag hade ju redan förberett mig inför nästa veckoslut genom att ordna till min tidbok så jag kunde ta ledigt torsdag-fredag. Men nu blev det inte så. Däremot blir det just det veckoslutet jag skulle börja min 7,5 poängskurs om foten – obligatorisk närvaro fredag och lördag. Flyget går 16.15 från Arlanda, alltså skulle jag missa halva dagen på fredagen och hela lördagen.

Jag svor lite inom mig när jag sa till Svågern att jag inte skulle kunna närvara. Sedan funderade jag en stund till efter att jag lagt på luren. Efter cirka 20 sekunders övervägande kom jag fram till vad som är viktigt här i Livet. Svärfar, som med sitt Liv visade mig att lycka går att finna även i mogen ålder begravs bara en gång. Kursen går även nästa termin.

Ibland är det lätt att ta beslut, eller hur?

Kommentera

