Två dagar till

Klev upp vid halvåttatiden i morse, visste att jag hade bokat in flex på morgonen, men kom inte ihåg när den första besöket var inbokat. Messade kollegan, Flinka Frida, som meddelade att mitt första besök var inte förrän klockan 10. Jag blev lite sur, jag kunde ju ha sovit till halv nio! Men å andra sidan, nu hann jag läsa tidningen och slöa lite innan det var dags att cykla iväg och jag kom i god tid ändå.

Hade egentligen planerat att träna idag, men hostan vill inte ge sig. Jag provade lite pulshöjande aktivitet på jobbet, men det resulterade i hostattack utan like. Nu tänker jag bli frisk innan jag tränar igen, det är inte schysst mot kroppen att plåga den när den är sjuk – dessutom brukar måndagspassen vara rätt tuffa, det är vår Sadistiske Tränare som är instruktör och då brukar pulsen bli rätt hög. Visserligen kan man ju köra lite halvfart, men det är inget jag känner mig bekväm med, jag vill köra fullt. Kan jag inte det, får det lov att vara även om det innebär att jag inte får träna.

Planeringen inför Finlandsresan är klar, jag har sovplats för varje natt och alla papper och biljetter är klara. Eleganta Elvira ska bo hos mig så Chili-Nisse Jansson får sällskap och mat, jag har kommit ihåg blommor till begravningen och tänkt ut vad jag ska ha på mig och med mig. Jag tänker resa med enbart handbagage så det gäller att planera noga. Jag har alltid önskat att bara kunna resa med handbagage, det är så tråkigt att stå och vänta på bagage! Nu kan jag bara trippa iväg från flyget till hyrbilen och susa iväg! Nackdelen är ju naturligtvis att jag inte kan ha allt med mig som jag brukar.

Förutom begravningen, då jag träffar släkten på min Älskades Döde Älskades sida kommer jag att besöka en del av min släkt. Jag ska bo hos Den Yngsta Fastern och kommer att besöka Den Näst-yngsta Fastern. Mina två yngsta fastrar (jag har fyra!) är bara 7 resp 8 år äldre än jag och de var mina idoler och förebilder under uppväxten – jag hängde dem i hasorna så fort jag kunde. De är sjukgymnaster båda två och det är nog de som gjorde att jag fick upp ögonen för sjukgymnastik. Jag minns hur fascinerad jag blev av alla muskelnamn på latin som de kunde och hur de visste hur kroppen fungerar… så det är inte konstigt att jag också blev sjukgymnast så småningom. Jag har inte träffat dem på 5-6 år så det ska bli riktigt roligt att få träffa dem!

Men först ska jag jobba två dagar till.

2 Responses to Två dagar till

  1. Islandsmamman skriver:

    Bara handbagage. Nu blir du den där som alla andra tittar avundsjukt på när du susar förbi dem där de står och väntar på sina väskor. 😉

Kommentera

