Pryttlar och pyssel

En pysseldag igen, det är inte klokt så mycket det finns att göra i ett hem om man vill! Bakade två Kladdkakor att ta med till jobbet – de ska få smaka på The Kladdkaka, med bara knappt 50 g kolhydrater per kaka – det blir inte många kolisar per bit, inte. Med några hallon till blir det ju rena hälsokosten för en LCHF-are … och fungerar utmärkt både som frukost och lunch, jag har testat. Den lilla detaljen hur jag ska frakta kakorna imorgon på min cykel återstår att lösa, men det går nog på något sätt. Vill det sig illa kommer det att bli en riktigt kladdig kladdkaka, kanske mera en smulpaj. Men de blir nog uppätna i alla fall.

Köpte en pryttelTeknikmagasinet idag, som jag skulle ha till stereon i köket. Tänkte att jag skulle få musiken från iMacen till stereon, trådlöst så jag slipper ha musiken på så högt i vardagsrummet när jag håller på med pyssel i köket. Det tog en stund att plocka ner stereon från skåpet där den har stått sedan jag flyttade in, koppla in alla kablar och leta fram skarvsladdar. Sen gällde det att para ihop usb-sändaren med mottagaren. Allt gick bra tills jag kom till punkten ”flytta prytteln till köket”. Då bröts kontakten. Jepp. Den funkade fram till dörren ungefär, sedan dog den. GAAH! Så mycket jobb för ingenting. Och sen fick jag plocka ihop allting igen. Och att plocka ner saker i originalförpackningen är mycket tålamodskrävande. Det är turligt nog öppet köp, jag lämnar tillbaka den imorgon.

Jag kan dock glädjas åt att det numeriska tangentbordet jag beställde från Apple-store fungerar utmärkt. Nu kan jag knappa in siffrorna på räkningarna snabbt och säkert.

2 Responses to Pryttlar och pyssel

  1. Islandsmamman skriver:

    Hur gick det att transportera kladdsmulkakan? 🙂
    Jag tänkte prova den i helgen.

Kommentera

