Alla gillar mig!

Dragit runt med dammsugaren lite, vill ju inte att Eleganta Elvira, som ska ta hand om Chili-Nisse Jansson under min frånvaro, ska bli alltför hårig när hon kommer hit i morgon. Dammsugaren börjar låta lite mysko, jag misstänker att den kommer att lägga av när som helst. Den har lagt av en gång, då skruvade min Döde Älskade isär den och fixade till den, men nu tror jag att den har gjort sitt. Lika bra att börja leta efter en ny dammsugare redan nu, så att jag hittar någon som är bra och billig. Funderar på en dammsugare som man kan tvätta mattor med också – det vore praktiskt då jag har heltäckningsmatta i sovrummet och en jättestor matta i vardagsrummet. Jag har haft en sådan tidigare, den var mycket praktisk, men den tar rätt mycket plats i skåpet. Priset är inte heller riktigt i den nivån som jag kan tänka mig att lägga på en dammsugare. Men jag letar lite så kanske jag hittar någon i lite bättre prisklass.

Kladdkakorna höll sig hela vägen till jobbet, det var visserligen lite vingligt att cykla, men vi klarade oss. Alla blev glada av lite kaka mitt i veckan och samtliga som smakade den sa att den var god. Flera ville ha receptet, så jag antar att de tyckte om den, trots att det var LCHF. Eller kanske just därför. En av sköterskorna som har genomgått gastric by pass operation och klarar inte att äta sötsaker utan att få svettningar och illamående, hon åt en bit och sken av lycka då hon inte drabbades av sockerchock.

Jag var väldigt väl sedd idag, alla tyckte om mig. Åtminstone gillade de att jag hade bakat kakan.

5 Responses to Alla gillar mig!

  1. Anna skriver:

    Det är klart att alla gillar dig.

  2. Ken skriver:

    Just det, alla gillar dig. Självklart.

  3. Islandsmamman skriver:

    What´s not to like? Ister OCH kladdkaka? 🙂

Kommentera

