Social AFK också!

Tog en promenad i staden idag, jag kände faktiskt igen mig på flera ställen. Det var dock mycket kortare avstånd än jag kom ihåg – kanske för att jag var så mycket mindre då? Besökte några butiker, men de har samma butikskedjor här som i Sverige så det var inte så kul. Jag hittade ett donutsställe, Arnolds, där jag vågade mig på en liten en. Donutsen var nog bara hälften så stora som i USA, men riktigt god var i alla fall den som jag åt.

På eftermiddagen åkte jag dryga fyra mil till Kaustinen, där min Näst Yngsta Faster bor och passade också på att hälsa på min Gudson med familj. Jag fick en god middag; Juustopaisti – en soppa med kött och kaffeost, ortens specialitet. Det blev också en hel del prat om allt möjligt och det kändes kul att få allt om släkten uppdaterat. Det är ju säkert en 5-6 år sedan jag träffade min släkt senast, vi har bara hållit kontakten via FB senare tid så det är kul att träffas och hinna prata en stund.

Så nog har jag varit social idag. Inte bara på nätet utan AFK också.

Kommentera

