Slagsmål med täcke

En semesterdag idag, det var tur det. Jag har i princip sovit hela dagen – klev upp vid halv elva, käkade frukost och la mig en stund med Chili-Nisse, kom inte upp förrän på eftermiddagen. Det var tydligen mer ansträngande än jag trodde att hälsa på släkten.

Det väcker ju en hel del när man träffar på människor från förr, människor som har betytt mycket för mig. Och en begravning är alltid en begravning, det väcker mycket känslor, även om jag inte kände Svärfar så väl. Men det var väl allt kring min Döde Älskade som kom upp. Han som var mitt livs kärlek. Han som lämnade mig alltför tidigt.

Mycket tankar har det varit de senaste dagarna, mycket funderande kring Livet och hur saker och ting händer. Och om hur vi väljer att hantera det som händer oss. Hur vi faktiskt kan välja – inte det som sker – utan hur vi kan välja vårt förhållningssätt till det som skett. Det är inte hur vi har det – utan hur vi tar det.

Vad jag vet säkert är att i kväll kommer jag inte att somna i tid, det kommer att bli slagsmål med täcket långt in på småtimmarna. Men å andra sidan kommer jag att vara ordentligt trött i morgon kväll.

Kommentera

