Halva priset!

Sprang förbi mattbutiken och såg en fantastisk matta som skulle passa perfekt i min hall. Det var en handknuten matta från Ghom, precis i de färgerna jag har tänkt mig. Dessutom såldes den för halva priset – men det är fortfarande en massa pengar för en matta. Så pass mycket att jag måste hem och överväga ordentligt. För inhandlar jag den, blir det inte så mycket mer i höst – jag måste ju se till att det finns pengar kvar till köksrenoveringen och jag behöver ju inhandla både spis, diskmaskin och fläkt. Förutom allt kakel och arbete som ska betalas till diverse hantverkare. Det kommer att gå åt fasligt mycket pengar.

Men mattan var riktigt, riktigt vacker. Som ett konstverk. För halva priset.

Kommentera

