Studiehelg stundar

Den här veckan har fullkomligt rusat förbi, jag har knappt hunnit andas, känns det som. Mycket på jobbet, mycket hemma, mycket mycket med andra ord. Ikväll har jag dock haft lite fredagsmys med mig själv; jag har manglat lakan och strukit örngott, nu ligger allt i linneskåpet och drar till sig lavendeldoften. Jag börjar klara av den stora mangeln rätt bra nu, inga fler missöden har skett.

Veckoslutet för övrigt är vigd åt studier, jag har fått hem två fina böcker idag och de ska läsas och en massa text ska skrivas. Vad det är för böcker? Om fysisk aktivitet, naturligvis; Physical Activity and Health och Advanced Fittnes Assesment and Exercise Prescription. Jag bara måste ha böckerna – de är inte kurslitteratur, men intressanta böcker där jag hittar massor av referenser till studier om fysisk aktivitet. Men jag kommer säkert ha nytta av dom även i uppsatsskrivandet, det tvivlar jag inte en sekund på – och facklitteratur går inte på bok-kontot så jag har en massa pengar kvar att handla skönlitteratur för.

Resten av denna fredag ska jag nog bara vara, försöka komma i säng i god tid för att orka upp i morgon. Det är ju träning klockan 10 – det är nybörjarbarn och det gäller att vara alert och vaken – annars tar de över dojon ögonblickligen.

Och det är så himla roligt när de gör som jag säger!

Kommentera

