Inte ens skit finns kvar

Vid fyratiden på morgonen började allt med att jag vaknade gråtandes efter en dröm, en dröm som var så behaglig att jag grät när jag gick miste om det. Sen ballade magen ur och jag fick tillbringa morgonen och förmiddagen på toan.

Därefter har jag gråtit mest hela dagen. I soffan, i sängen, på toan, vid bordet, på golvet. Svurit över Livets jävlighet, tyckt synd om mig själv. Tyckt illa om mig själv för att jag tycker som synd om mig själv. Gråtit. Sovit. Skitit. Gråtit igen. Försökt äta för att döva lite ångest och elände, det brukar ju hjälpa, men inte ens choklad fick humöret att stiga, ännu mindre magen att stillna.

Sorgen rev min själ och nån jävla bakterie min tarm.

Nu känner jag mig bara tom; varken tårar eller skit finns kvar.

4 Responses to Inte ens skit finns kvar

  1. kyrkis skriver:

    Det är ok att sörja!

    *kram o håller om lite*

  2. Islandsmamman skriver:

    Hellre en Sorgestorm emellanåt än ett evigt grått töcken av Dyster Dimma.

    Sköt om dig. Snart är du ute i spåret igen eller i dojon.

Kommentera

