Värken verkar positivt

Tog en halvtimmes löptur på löpbandet på jobbet idag. Det gick förvånansvärt bra trots åtta veckors vila, jag höll mig kring en puls på 150-160 hela tiden utan att dö. Nu känns det härligt i benen, en begynnande träningsvärk förgyller min tillvaro. Det är märkligt att värk kan kännas positivt, men så är det ju med träningsvärk. Det gör lite ont, men det är gôtt-ont, det betyder att jag har gjort något med kroppen. Fysisk smärta betyder inte per automatik lidande, lika lite som lidande skulle betyda fysisk smärta.

Träningsvärken påverkar mig positivt – jag mår bra av det.

Kommentera

