Väckte min irritation

Körde hem Monster idag till Åkersberga och hämtade föräldrarnas bil där. Monster var inte riktigt pigg idag, hon kom hem sent inatt, jag hörde hennes försiktiga steg i trappan, långsamt, långsamt i de skyhöga klackarna. Hon talade väldigt tydligt och långsamt när hon kom in och när hon la sig i sängen somnade hon innan huvudet landade på kudden. Hon hade nog lite ont i håret idag, misstänker jag – men hon hade haft väldigt trevligt på kalaset.

Slank in på Jysk i Åkersberga innan jag körde hem, behövde några tvättpåsar och antiglidmatta att ha under hallmattan. Fastnade bakom en man som försökte pruta ner priset på ett skoskåp i plåt, de hade bara ett kvar och det var lite buckligt i ena hörnet. Priset var nedsatt till 350 kr (från 699) och hon kunde gå ner till 300, men han var inte beredd att betala mer än 200 för den. Han stod och jiddrade med henne en bra stund utan att komma någon vart och jag kände hur min irritation växte, han var så dryg och lyssnade inte ett dugg på henne. Hon hade inte mandat att sänka priset mer än 20%, det måste chefen godkänna men han lyssnade inte. En riktig jobbig typ, alltså. Eller så är han en sån som alltid ska pruta, en som alltid ska göra bra affärer … det finns ju människor som har det som livsstil.

Undrar varför han väckte min irritation? Jag kan inte släppa tanken på honom och det retar mig. Måste fundera lite på det, det är inte hälsosamt att reta sig så mycket på en främmande människa.

One Response to Väckte min irritation

  1. Ken skriver:

    Vi hade en irriterande jävel i den yttre bekantskapskretsen. Han gick under namnet ”sistapriset”.

Kommentera

