Meningslösheternas Mästare

Min Golvläggare skulle komma och kika på golvet och ge prisförslag idag, men han ringde strax efter 18 och sa att han inte kom loss. Det blev lite för stressigt att tänka om, jag skulle inte hinna till karaten så jag tog de två armaturerna jag inhandlade på Ikea i lördags och åkte tillbaka med dem. Praktiskt att ha bil, bara svischa iväg! Jag hittade en betydligt billigare variant på Jula igår, eftersom de inte kommer att synas under överskåpet spelar det ju ingen roll hur de ser ut. Sparade 400 kr! Lysande affär med andra ord.

Gick runt på Ikea och hittade en servetthållare, som jag länge har saknat, servetterna har legat fritt på fönsterbrädan och Chili-Nisse Jansson har haft som kvällsnöje att peta ner dem. Tog en sväng på tygavdelningen och såg ett annorlunda tyg, så där fulsnyggt, jag kan inte bestämma mig för om det är läckert eller fult, men när jag såg priset – 9 kr/metern slog jag till och köpte fem meter. Det kanske blir gardiner av det, eller så blir det bara liggandes i skåpet. Hittade också ett grunt skåp med spegeldörr som skulle kunna passa bra i min hall. Jag vill ha en ny byrå som inte står på den vackra mattan och det är svårt att hitta grunda byråer, de flesta är 40-60 djupa, min får max vara 28 cm. Jag hade funderingar på ett skoskåp som jag skulle inreda om, men det enda av Ikeas skoskåp jag kunde tänka mig var fem centimeter för brett. Men som sagt, nu fick jag en ny idé som jag ska fundera på ett par dagar, jag kan ju faktiskt åka runt till andra möbelaffärer och kika nu när jag har bil.

Vad jag vill ha sagt med det här inlägget? Nada. Jag börjar bli riktigt bra på att skriva  meningslösheter om ingenting viktigt.

Meningslösheternas Mästare.

Kommentera

