Jag – en dårmagnet?

Jag har registrerat mig på en dejtingsajt, visserligen en gratisversion, men ändå. Jag har beskrivit mig själv så ärligt som möjligt utan att för den skull fläka ut allt om mig, jag har skrivit att jag gillar träning och läsning och har också bilder på mig själv, nytagna där jag ser någotsånär normal ut – inga ninjakläder eller karatedräkter, inte heller bikinibilder. Bikinibilder har jag förresten inte, jag har inte ägt en bikini de senaste 20 åren. Jag har också skrivit vad jag är ute efter – någon att utbyta tankar med till början. Jag har skrivit att jag inte nödvändigtvis behöver träffa någon AFK direkt, utan att mailkontakt kan vara roligt i början. Det finns inte en antydan till sexuella anspelningar, jag skriver till och med att jag är nöjd med bara mailkontakt.

Hur kommer det sig att 90% av de kontakter som har skrivit till mig föreslår träff direkt, lite ”rajtantajtan” som en fåne skrev? Hur kommer det sig att män tror att jag blir intresserad av att de skriver ”Hejsan svejsan” och ingenting mer? Hur tror de att jag är funtad när de skriver ”Hej, jag är VD på ett medelstort företag” och inget mer? Hur tänker man då? När jag sedan tittar på deras presentationer så är det ofta fina bilder, tio-femton år gamla visserligen och en presentation på tre, fyra rader där de alla söker kärlek, mysiga hemmakvällar och långa skogspromenader. Förväntar de att jag ska bli intresserad av dem trots att de inte på något sätt berättar något om sig själva, vare sig i sin presentation eller i sitt första kontaktförsök med mig. Ibland börjar jag tvivla på mäns intelligens, men sen kommer jag på att jag faktiskt känner många smarta och trevliga män.

Det kanske är så att jag är en dårmagnet?

4 Responses to Jag – en dårmagnet?

  1. Ken skriver:

    Det sorgliga är att du inte är ensam om dessa manliga fenomen, eller jag vet inte vad jag ska kalla dem. Eftersom jag ofta pratar med damer, både här och där, online och utanför så känner jag igen beskrivningen.

    Jag vet inte vilka eller varför, det står ju inte i pannan på dem, men jag tror att de någonstans inte ”passar in” på andra direkta kontaktsajter. Läs sexsajter. Och därför måste slänga ut sina nät där chansen kan vara en promille högre.

    Själv har jag registrerat med på en sk sexsajt, inte för sex utan för fördomsfritt snack utan pekpinnar. Jag har varit där två ggr men får en massa ”vänförfrågningar” varje dag via mail. Inga problem alltså om jag är intresserad.

    Äsch, vad vet väl jag.

  2. Ken skriver:

    Fan att man inte kan sudda här,

  3. Ken skriver:

    Låt det stå, det kändes annorlunda strax efter, nu bryr jag mej inte.

Kommentera

