Långt veckoslut väntar!

Satte upp tavelhyllor i matrummet ikväll, två stycken, så att jag kan ha bilder där att titta på till frukost.  Jag har haft hyllorna ett bra tag, men det har inte blivit av … det är ju lite pyssel när man ska borra och greja. Hyllorna sitter rakt också – jag använde vattpasset och försökte låta bli att stressa, det blir bäst så. Ramade in några av bilderna som har legat i en hög, köpte billiga ramar på Classe och nu har jag en riktigt trevlig vägg vid matbordet. Satte upp några led-lampor i arbetsköket också när jag ändå höll på med verktygen, pickligt som tusan att få upp kablarna snyggt, men det gick efter lite svärande och några hammarslag på tummen. Arbetsköket och matrummet – det låter som om jag bor i värsta våningen – men det är inte mer än ett litet, litet arbetskök där en person åt gången får plats och i matrummet får man nätt och jämt plats med ett bord för fyra – nu har jag ett bord för två, det känns rymligare så.

Väggen i matrummet

Nu är det bara belysningen i hallen som ska lösas, jag vill ha något som belyser den fina mattan jag köpte för ett par veckor sedan … kanske någon slags led-lampor nere vid golvet? Mattan kommer inte till sin rätt med belysning rakt uppifrån, den behöver lite ljus från ena hållet, då framträder silkesinslagen vackert. Jag får klura lite på det, jag kommer nog på någon slags lösning så småningom, jag ska ju ha någon slags ny hallmöbel också, en som inte står på mattan såsom byrån gör nu.

I morgon ska jag sova till minst elva – det är ingen träning av ungar, ingenting inplanerat alls så jag tänker sova ut ordentligt. Dessutom har jag tagit en semesterdag på måndag så jag får ett extralångt veckoslut. Det känns riktigt bra att vara jag idag.

Kommentera

