Handyman och Fjällan

Min Handyman har varit här med sin nya Fjälla. Han och jag talade lite om vad som ska göras i köket och vi kom fram till att han börjar i mitten på november, han har en massa annat jobb på gång, har inte så mycket tid nu när han har blivit pensionär. Vi passade också på att Face Timea med Dottern, han är ju hennes far. De har inte setts sedan december förra året så det blev en riktigt trevlig fikastund. Det enda som var lite märkligt var när Fjällan talade med Dottern om honom så sa hon ”pappa” om honom … jag slutade med att kalla honom för ”pappa” inför henne när hon var i 2-3 årsåldern, sedan sa jag möjligtvis ”din pappa” men oftast förnamnet. – Gå och fråga Handyman, sa jag. Inte – Gå och fråga pappa.  För den delen slutade jag också att prata om mig själv som ”mamma” när hon var i 2-3 års åldern, då när hon fick kläm på det här med skillnad på jag och du. Då slutade jag att säga ”mamma kommer” och sa ”jag kommer”. Så det kändes lite märkligt höra henne säga det … men det kanske är jag som är lite märklig, vad vet jag?

Jag tycker det är skönt att vi numera kan umgås som goda vänner, det var lite svårt i början, han var så arg på mig. Det var jobbigt att talas vid under några år, men nu har det vänt. Jag gillar ju honom väldigt mycket, när han är nykter är han hur trevlig som helst, det var bara fyllesvinet jag inte tålde. Tyvärr tog bilden av fyllesvinet över allteftersom tiden gick och till slut kunde jag inte se den trevlige mannen längre. Nu kan jag ju välja att inte tala med honom om han har druckit, det är så mycket enklare. Och han är en mycket trevlig man, annars hade jag ju inte varit tillsammans med honom så länge, annars hade jag ju inte valt att ha barn med honom. Och jag är uppriktigt glad åt att han har hittat en ny kärlek, hon verkar vara en trevlig kvinna och det är han värd.

One Response to Handyman och Fjällan

  1. Hon i 22 an skriver:

    måste berätta ..var till willys och handlade där gick en kille jag tyckte jag kände igen med en liten son och handlade ..väl i kassa kön stod han bakom mig och jag var tvungen att fråga om han varit aftonbladet bloggare ..ja sa han de var många år sen å så presenterade vi oss… puppe och så jag klös i ösregn han hade flyttat till sina hemtrakter kring sala 🙂

Kommentera

