Förbereder för besvikelser

Haft en trevlig kväll i dojon – barnträningen idag var riktigt rolig, ungarna var på alerten så det blev ett tufft pass. Det blir ju inte så mycket träning för mig, men lite flås får jag upp när jag instruerar. Skulle gissa på att jag har puls motsvarande rask promenad, dvs måttligt ansträngande aktivitet.

Bestämde mig för en plan för min egen träning – målet är fem dagar träning av sju; två karatepass och tre löppass i veckan. Tisdag, fredag och söndag löpning, måndag och onsdag karate. Ska jag dra in på något så ska det vara löpningen i första hand. Jag mår så mycket bättre när jag rör på mig regelbundet, hamnar inte i mina svackor lika lätt då. Det är bara att göra det, inte fundera på om jag har lust eller inte – tid har jag alltid, jag har ju massor av timmar att förfoga över och jag behöver inte ta hänsyn till någon annan – det är bara att köra på.

I morgon ska El-Killen komma och kika på vad han ska göra i köket, jag behöver ju lite uttag för både det ena och det andra. Han ska komma på lunchen så jag får stressa hem då … och jag kommer att bli väldigt hatisk om han inte håller tiden. Golvläggaren skulle räkna på jobbet och ringa på tisdagen – vilket han inte har gjort ännu, men han kanske menade tisdag någon annan månad. Jag har lite svårt för sådana människor, människor som lovar runt och håller tunt.

Men jag förbereder mig för en massa besvikelser inför träffarna med mina ha(n)tverkare.

Kommentera

