Tomt i skåpen

Pysslat några dagar i hemmet igen – belysningen i köket börjar bli som jag vill ha den. Hittade läckra ledlampor på Classe, det är ungefär en centimetertjock pinne på 30 cm med en massa små ledlampor. Funkar bra, både som belysning till emaljerna och under högskåpen för att belysa bänkarna. Lite fippligt och en del svärande blev det naturligtvis när kablarna skulle spikas upp, men det mesta blev bra. Nu är det bara belysningen i hallen och matrumsdelens vägg med bilder som jag inte har hittat någon lösning på, men det kommer nog. Det ska vara armatur som inte syns för mycket, inte bländar men ändå belyser det jag vill framhäva; mattan i hallen och bilderna på väggen.

Satt och kollade på Äntligen Hemma på teven och såg en smart förvaringslösning – hon byggde upp sängen med Malmbyråer för att få mera förvaringsutrymme, 10 små byråer med sammanlagt 20 lådor fick plats under sängen. Jag började mäta och räkna direkt, jag tyckte att det verkade så smart. Sen kom jag på en liten, liten detalj – jag har redan tomma byrålådor och skåpen är knappt halvfulla, jag har ju förvaringsutrymmen i massor och behöver inte en endaste låda till! Och skulle inte skåpen räcka till har jag både ett källar- och ett vindsförråd.

Det har sina fördelar att bo ensam.

Kommentera

