Ninjas Isternäste

Elkillen var här idag och gjorde jobbet. Jag förberedde allting igår kväll – plockade ur hela städskåpet där elskåpet finns så att han skulle komma åt och borra genom väggen, han var tvungen att dra lite nya ledningar, diskmaskinen kräver tydligen egen säkring. I vardagsrummet flyttade jag på en bokhylla, tevebänken och datorbordet för att det skulle bli lätt att dra kablarna – tid är ju pengar och jag ville inte att hans tid skulle gå åt att flytta på mina saker. Jag hade skrivit ner mina önskemål i ett dokument som jag tejpade fast på hallspegeln så att han inte kunde missa det. Dessutom hade jag satt upp lappar där jag ville ha uttagen, för att vara övertydlig. Tyvärr hade jag glömt att skriva ”nere vid golvet” på en lapp, så uttaget i hallen blev där lappen satt … men det går att ordna, för den delen vet jag inte om jag behöver ordna, det känns som om uttaget ändå sitter rätt så bra.

Så när jag kom hem var det bara att sätta igång med städning efter honom. Det låg små kabelsnuttar här och där, puts från borrhålen hade spridit sig vackert lite överallt och så där allmänt stökigt som det bara kan bli när hantverkare har varit i huset. Jag plockade bort alla skarvkablar och ordnade härvorna och nu har jag till och med uttag som är lediga – utan några skarvdosor – det är lyxigt det!  Jag plockade in alla saker i städskåpet i bättre ordning än förut, passade på att sätta upp några hyllor också, borrmaskinen och skruvdragaren var ju ändå framme så det gick smidigt.  När jag ändå hade bokhyllan och tevebänken utdragna så drog jag fram dammsugaren och sen fortsatte jag av bara farten. Mattorna och soffan dammsögs noggrant med lilla munstycket, så nu behöver jag inte göra det förrän till jul! Badrummet och köket fick sig en uppfräschning och nu känner jag mig riktigt nöjd med resultatet.

Skarvdosorna jag blev av med

När jag höll på att pyssla med städandet och ordnandet kände jag hur glad jag är åt mitt hem, även kallad Ninjas Isternäste. Mitt näste har allt jag behöver och börjar bli såsom jag vill ha det, jag får plats med allt jag behöver och har många funktionella lösningar.  Det är skönt att bo ensam och rå om allting själv, jag behöver inte kompromissa med någon om lösningar, jag behöver inte begränsa mina grejer till vissa utrymmen – för alla utrymmen är mina!

Jag gillar mitt liv i mitt Isternäste.

Kommentera

