Så gott det går

Satte igång med rensning av linneskåpet idag, handlade ju på mig en massa lakan för ett tag sedan. Då måste ju gamla lakan rensas bort. Ett av lakanen var Dotterns, med fåglar och sagofigurer på. Det kändes lite galet att slänga eller skänka det till bistånd, tyget är så mysigt. Kom på att jag ju känner till en som kan göra vackra saker av tyger och beslutade mig för att åka dit och lämna påslakanet, hon kanske kan göra något trevligt av det. Sagt och gjort – åkte de 10 milen dit och fick mig en kopp kaffe, en trevlig pratstund och en kasse böcker och bilder med mig hem. Det är onekligen bra att ha tillgång till bil … i vanliga fall kräver ju en resa längre än 1 mil lite mer planerande.

I morgon har jag en semesterdag att se fram emot, jag har tagit semester två måndagar i rad. Jag gillar inte måndagar och måndagar i november är extremt tråkiga, så det är bäst att försöka slippa dem. Jag har ju några dagar kvar att ta ut, det kan hända att jag tar ledigt resten av årets måndagar – det vore inte helt fel.

Det gäller att göra livet så gott det går.

4 Responses to Så gott det går

  1. Tomas skriver:

    Alltid lika trevligt att läsa om vad du pysslar med om dagarna!

  2. Ken skriver:

    Alltid trevligt att se dej. Välkommen åter!

Kommentera

