Göra ingenting

En härlig karatehelg har det varit; två dagars träning med Den Högt Graderade från Huvudstaden. Full kraft har varit ledordet, till och med alla mina fel har jag gjort med full kraft! Kroppen värker nu, från nacken till hälarna, träningsvärken i morgon bitti kommer att vara ljuvlig!

Något märkligt hände med mitt knä idag – jag försökte mig på ett hopp i slutet av passet och fick en riktigt ordentlig smärta i knät, gick av mattan och lät bli resten av dagen, det var bara 20 minuter kvar. Det bultade och dunkade bra i knät en timme eller två, vid första stoppet på vägen hem haltade jag riktigt illa. När vi tog vår andra paus för att fika upptäckte jag att jag helt plötsligt kunde sträcka knät nästan fullt – vilket jag inte kunnat på flera månader. Det märkliga var också att trots att det gjorde ont behövde jag inte halta, gången kändes naturlig igen och det kändes som om det hade blivit mer rörligt. Förstår inte riktigt vad som hände, ska bli intressant och känna på det i morgon, efter en natts vila.

I morgon blir det en härlig semesterdag, jag ska göra ingenting precis hela dagen, möjligen går jag och tränar karate på kvällen.

Kommentera

