Äta upp mina ord

Slöat hela dagen – flyttat min lekamen mellan sängen, soffan och fåtöljen. Sov till halv elva, halvsov till något naturprogram på teven på eftemiddagen, suttit och slösurfat på datorn. Och vad har det gett mig? Ont i ryggen. Borde gå till sjukgymnast – eller på ett karatepass.

Fick en blomma i tidningen idag, av en nöjd patient. Jag brukar skämtsamt säga att en sådan gest från patient betyder att jag man utstrålat tacksamhetsbehov. Hmph. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det, faktiskt. Hen kanske bara var glad över att få hjälp, eller så kände hen sig tvingad till att tacka offentligt för att jag (och min elev, som faktiskt gjorde allt!) gav signaler om att jag minsann hade gjort henom bättre och behövde tackas extra. (Heter det verkligen hen – henom?). Tänkte igenom situationen och kom fram till att jag agerade som vanligt.

Jaja. Jag får väl äta upp mina ord i morgon på jobbet. Det gör inget – ord innehåller inga kalorier, det är bara att svälja och se glad ut.

Kommentera

